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De La Grande Bibliotheque de Tamriel
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La '''Guerre daedrique''' est une guerre entre les différents princes daedriques et implique [[Tamriel]]. Elle débute en 2E 583 et fait suite à l'échec de la [[Coalescence]] de [[Molag Bal]] en 2E 582.
  
[http://www.teso-rp.com/mobile/forum/viewthread/page/5/m/9324623/id/20004315 questions]
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== Belligérants ==
== Dramatis Personæ ==
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La « Triade » formée par [[Clavicus Vile]], [[Nocturne]] et [[Méphala]].
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<div style="background: #e8e3e0; border-left: 5px solid #e3dedb; border-radius: 5px; padding: 10px; width: 98%;">
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== En coulisses ==
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Quelques mois plus tard la Triade se met en branle et vise tout d'abord [[Azura]]. Trois agents des princes de la Triade, le [[passereau]] Dyzera pour Nocturne, l'[[Herne (Daedra)|herne]] Ghorev pour Clavicus Vile et le [[vargrison]] daedrique Kraohl la Profanatrice pour Méphala, commencent à enlever des oracles d'Azura pour aveugler la princesse daedrique. Tout d'abord le Khajiit Kanzin, puis 5 jours plus tard l'Argonien Muz-Shah. Une troisième oracle, l'Impériale Rhéa Opacarius, qui se sent elle aussi menacée, parvient à contacter le Vestige après que ce dernier lui soit apparu dans une vision.
  
{{Dramatis/Début|langue=en}}
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Le Vestige accepte d'aider Rhéa, mais cette dernière finit par se faire enlever elle aussi. Avec l'aide d'Azura elle-même le Vestige parvient à libérer les trois oracles de leur prison. Ensemble ils finissent par remonter la piste des ravisseurs : un sanctuaire daedrique de Clavicus Vile situé dans les sous-sols de [[Mazzatun]] en [[Fangeombre]]. Les trois généraux daedriques sont vaincus par le Vestige. Les oracles d'Azura exécutent alors un rituel pour invoquer une prophétie. Cette prophétie annonce que la Triade va démarrer un véritable holocauste des habitants de Tamriel, et que tout démarrerait sur l'île de [[Vvardenfell]] et dans la [[Cité mécanique]].
{{Dramatis/Entrée|personnage=Phrastus of Elinhir|description=Scholar|interprète=[[Méta:Lawrence Schick|Lawrence Schick]] (ZOS)}}
 
{{Dramatis/Entrée|personnage=A Daedra Seducer|description=|interprète=Jessica Folsom (ZOS)}}
 
{{Dramatis/Entrée|personnage=Seeker 1|description=|interprète=Morriel (ESO-RP)}}
 
{{Dramatis/Entrée|personnage=Seeker 2|description=|interprète=Nights Knigth (ESO-RP)}}
 
{{Dramatis/Entrée|Personnage=Seeker 3|description=|interprète=Nate Lanxon (ESO-RP)}}
 
{{Dramatis/Fin}}
 
  
== The Interview ==
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[[Fichier:TESO-JN img 002.png|thumb|toto.]]
Summoning the Sage
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Quelques mois plus tard la Triade se met en branle et vise tout d'abord [[Azura]]. Trois agents des princes de la Triade, le [[passereau]] Dyzera pour Nocturne, l'[[Herne (Daedra)|herne]] Ghorev pour Clavicus Vile et le [[vargrison]] daedrique Kraohl la Profanatrice pour Méphala, commencent à enlever des oracles d'Azura pour aveugler la princesse daedrique. Tout d'abord le Khajiit Kanzin, puis 5 jours plus tard l'Argonien Muz-Shah. Une troisième oracle, l'Impériale Rhéa Opacarius, qui se sent elle aussi menacée, parvient à contacter le Vestige après que ce dernier lui soit apparu dans une vision.
  
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Le Vestige accepte d'aider Rhéa, mais cette dernière finit par se faire enlever elle aussi. Avec l'aide d'Azura elle-même le Vestige parvient à libérer les trois oracles de leur prison. Ensemble ils finissent par remonter la piste des ravisseurs : un sanctuaire daedrique de Clavicus Vile situé dans les sous-sols de [[Mazzatun]] en [[Fangeombre]]. Les trois généraux daedriques sont vaincus par le Vestige. Les oracles d'Azura exécutent alors un rituel pour invoquer une prophétie. Cette prophétie annonce que la Triade va démarrer un véritable holocauste des habitants de Tamriel, et que tout démarrerait sur l'île de [[Vvardenfell]] et dans la [[Cité mécanique]].
'''Seducer:''' ''Phrastus? You're there? Is this Phrastus?
 
  
'''Phrastus:''' ''What is this place, young lady? And how did I get here? What is this...is it some sort of Oblivion realm? And what are you? Some kind of seducer?
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Quelques mois plus tard la Triade se met en branle et vise tout d'abord [[Azura]]. Trois agents des princes de la Triade, le [[passereau]] Dyzera pour Nocturne, l'[[Herne (Daedra)|herne]] Ghorev pour Clavicus Vile et le [[vargrison]] daedrique Kraohl la Profanatrice pour Méphala, commencent à enlever des oracles d'Azura pour aveugler la princesse daedrique. Tout d'abord le Khajiit Kanzin, puis 5 jours plus tard l'Argonien Muz-Shah. Une troisième oracle, l'Impériale Rhéa Opacarius, qui se sent elle aussi menacée, parvient à contacter le Vestige après que ce dernier lui soit apparu dans une vision.
  
'''Seducer:''' ''We just wanted to ask you some questions, you Scholarness, if you don’t mind?
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Le Vestige accepte d'aider Rhéa, mais cette dernière finit par se faire enlever elle aussi. Avec l'aide d'Azura elle-même le Vestige parvient à libérer les trois oracles de leur prison. Ensemble ils finissent par remonter la piste des ravisseurs : un sanctuaire daedrique de Clavicus Vile situé dans les sous-sols de [[Mazzatun]] en [[Fangeombre]]. Les trois généraux daedriques sont vaincus par le Vestige. Les oracles d'Azura exécutent alors un rituel pour invoquer une prophétie. Cette prophétie annonce que la Triade va démarrer un véritable holocauste des habitants de Tamriel, et que tout démarrerait sur l'île de [[Vvardenfell]] et dans la [[Cité mécanique]].</div>
  
'''Phrastus:''' ''Well, whatever went rough, I assure you I had nothing to do with it!
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== Déroulement des évènements ==
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=== Signes précurseurs ===
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==== Molag Bal ====
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Le premier à prévoir ce conflit n'est autre que Molag Bal, lorsqu'il est vaincu par le [[Vestige]], il lui dit ceci :
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{{Citation|texte=Pour le moment, votre monde est épargné, mais mon grand plan se met tout juste en place. Parfait. Votre pouvoir sera utile dans les conflits à venir. Vous avez une alliée puissante. Saviez-vous qu'elle vous amènerait ici ? Je me demande quel autre rôle elle jouera dans cette grande farce cosmique… Les sombres machinations d'Oblivion sont plus complexes que tout ce que vos sens mortels pourraient comprendre. Vous vous êtes fait un grand et terrible ennemi, aujourd'hui. Votre monde aurait eu plus de chance si la Coalescence s'était effectuée. Si vous aviez courbé la tête et accepté une servitude éternelle je vous aurais protégé. Il existe de bien pires maîtres que moi. Bien pires…|auteur=[[Molag Bal]]|date=2E 582}}
  
'''Seducer:''' ''Not those kind of question Phrastus, don’t worry about it, it’s just the usual type of questions for a sage like yourself.
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==== Les Parchemins des Anciens ====
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Quelques mois plus tard, le spectre de [[Varen Aquilarios]], prêtre de la Phalène et ancien compagnon du Vestige, apparaît à ce dernier et lui annonce la venue prochaine de la guerre daedrique :
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{{Citation|texte=Je viens vous avertir, champion. Oblivion s'agite. De grandes et terribles machinations ont débuté. Tamriel est une fois de plus en danger. Vous avez un rôle à jouer dans les événements à venir. Une grande guerre va se produire. Une guerre entre les forces d'Oblivion. Les princes Daedra choisissent leur camp. Le grand trompeur, la Semeuse de discorde et le Père des ténèbres ourdissent un grand complot. Soyez prêt. Prenez garde aux signes. La guerre débutera lorsque les portes de la cité perdue de Sotha Sil seront rouvertes. Comme les Parchemins le prédisent. Il en sera ainsi.|auteur=[[Varen Aquilarios]]|date=2E 583}}
  
'''Phrastus:''' ''And send me back to Nirn? ...all right… let’s start, the sooner the better.
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==== La prophétie perdue d'Azura ====
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Quelques mois plus tard la Triade se met en branle et vise tout d'abord [[Azura]]. Trois agents des princes de la Triade, le [[passereau]] Dyzera pour Nocturne, l'[[Herne (Daedra)|herne]] Ghorev pour Clavicus Vile et le [[vargrison]] daedrique Kraohl la Profanatrice pour Méphala, commencent à enlever des oracles d'Azura pour aveugler la princesse daedrique. Tout d'abord le Khajiit Kanzin, puis 5 jours plus tard l'Argonien Muz-Shah. Une troisième oracle, l'Impériale Rhéa Opacarius, qui se sent elle aussi menacée, parvient à contacter le Vestige après que ce dernier lui soit apparu dans une vision.
  
'''Seeker 1:''' ''Certainly, certainly.
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Le Vestige accepte d'aider Rhéa, mais cette dernière finit par se faire enlever elle aussi. Avec l'aide d'Azura elle-même le Vestige parvient à libérer les trois oracles de leur prison. Ensemble ils finissent par remonter la piste des ravisseurs : un sanctuaire daedrique de Clavicus Vile situé dans les sous-sols de [[Mazzatun]] en [[Fangeombre]]. Les trois généraux daedriques sont vaincus par le Vestige. Les oracles d'Azura exécutent alors un rituel pour invoquer une prophétie. Cette prophétie annonce que la Triade va démarrer un véritable holocauste des habitants de Tamriel, et que tout démarrerait sur l'île de [[Vvardenfell]] et dans la [[Cité mécanique]].
  
'''Phrastus:''' ''All right... hum well... and who are you?
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==== L'Obscuros Psijique ====
 
 
'''Seeker 1:''' ''Oh, who am I? Well, I go by many names, and, you see, our sphere of influences is obscured from mortals… but, think of someone like a quester, a question asker.
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Is it why you have two mouths in your chin? And where did you get that extra eye? This is creepy…
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''It’s all part of the theme. Like, you know, the mountains, the sky, the things that come on the ground, don’t look bottom by the way.
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Let’s get started! The sooner we get started, the sooner we can finish and I can go back to my nap time.
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''All right, who’d like to begin?
 
 
 
'''Seeker 2:''' ''That will be you, double-mouth.
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''Fine, just fine. You think that because I have two mouths I have to do all the talking. Companions, I mean honestly!
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''There was an elf, a Bosmer I talked to recently, and he had a ??? question, I had no idea why he didn't know this. For you see, I like to ask about Bosmer and antlers. You see, last time this has been asked, as far as I understand, I had heard that Bosmer have a lot of cosmetic or prosthetic I expose antlers on their brows, as if you had them magically grown from their skulls. My question is : I’ve about three stages of antlers growths, when observing things. It makes far more sense - to me at least that they relate to the chaos times, to some god like Hircine or Y’ffre. Where do these things come from?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Well, I’ve never been to Valenwood, but I would caution you against assuming any single or simple answer about any matter involved with those retrogrades Wood Elves. Though I dare say most antlers worn by bosmers are cosmetic and removable. But I myself have met a tree thane who had a magnificent six foot rack right out of his cranium, and it was no prosthetic! Now he told me that he had it magically grown upon assuming his title as a symbol of his authority. The spells was sung, yes SUNG, by a particular kind of Y'ffre priest called a name-spinner. She was able to perceive the tree thane’s protonimic, ??? chanting new things into it, thus actually changing the tree thane’s physical form. So it told me. Well... if you trust the word of a Bosmer.
 
 
 
'''Seeker 2:''' ''I am playing an Ashlander who eventually wants to break away from his group and form his own tribe. How are the Ashkhan and Wise Woman selected in an Ashlander tribe? Is there a particular ritual or challenge they have to go through to earn these titles, and when a previous Ashkhan is replaced, must he be killed in the process, or can he just lose his title and continue living with the tribe?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Well, as most things, it’s not a simple thing. It’s an easy mistake to look at the gatherings of Ashlanders, and assume that because they look all very much alike to our eyes, in their dusky skinned robes, that they all have the same habits and practices. However, I assure you that variation among the Ashlander tribes can be quite significant, especially when comparing tribes geographically distant from each other. Now one of the ways in which the tribes vary from is in the way they select their Elders. In some tribes the Ashkhan must prove his strength and courage by undertaking a dangerous hunting quest, when female Ashlander can only become wisewoman in those tribes only by fasting long dreamquests alone in the wilderness. However, in other tribes, typically those which are less nomadic and live closer to the Greathouse Dunmer, they do chose elders by vote or acclamation upon the death of the old ones, and you must decide which type of tribe is good for you.
 
 
 
'''Seeker 2:''' ''Majorn the Ancient from Eastmarch is from what we’ve been told a very old vampire. In this questline, Majorn can under specific circumstances be seen transforming into a big gargoyle model, but with strange red stripes covering his body. Is Majorn the Ancient here using that infamous vampire lord form, or is this a new type of ability, a stone gargoyle transformation? If Majorn the Ancient is in fact using the vampire lord form here, we vampire lore fans would love to know which of the following theories are right when it comes to the vampire lord transformation.
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Well, it’s a long question and deserves a thorough answer. Every serious student on vampirism knows that there are many different vampire bloodlines in Tamriel, scores of them in fact. Their forms are many and varied. They’re found in every corner of the continent. Most people think of vampirism as a curse and disease, but what few know is that there is not one disease, but at least six and possibly more, that the different kinds of vampires all tend to resemble each other in the early stages, but they become more differentiated as they grow more powerful. I suspect the late stage form that you call the “vampire lord” may vary quite a bit from one curse form to another, perhaps one bloodline as well. Now, in our time, the dominant form of the disease is what we sages call “noxiphylic sanguivoria”. The late stage form of noxiphylic sanguivoria may very well vary significantly from those of the other forms which go by other names. Furthermore, they may vary by bloodline. Considering all the things that a vampires boosts through to become a so-called “vampire lord”, they may even vary from individual to individual… So I don’t think that in the case of vampires, which are inherently shape-changers, that one could rely on them looking, that on any one late stage vampire looking like any other late stage vampire. It’s just not in their nature to be orthodox there. Ah! Phratus of Elinhir does not fall so easily to the questions of (nom de l’interviewer).
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''There is a large displacement I’ve seen of Cyrodiilic residents in legions of the imperial empire of the fallen Reman dynasty. I remember that I’ve been trying to find a little bit of information on them and I’d like to know : where are the majority of them? Have they been scattered to the winds or where are they?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Well, there has been a gradual depopulation of Cyrodiil ever since 431 when the Reman empire dissolve and the recent events have caused them to scatter even further. Look at me! I was teaching at the university of ?? and now I plan my scholarly trade in Mage haunted ??? here in Craglorn. Some fled to the northern and eastern mountains for refuge, where there are traditional places to hide during warfare. Others went south into misty and insect-ridden Blackwood… I hate that place… gives me the hives… However, those who can afford it, Nibenese nobles mostly, went to state to the back country near Kvatch and Anvil away from the warfare in central Cyrodiil off to the east. However I gather the gold coast hasn’t turned out about as cushy as they had hoped, since the anvilers declared themselves a free city, as locals can see all sort of sea-robbers at their docks… privateers, smugglers, even open pirates! What Tamriel is coming to, I don’t know..
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''What about the legion ? Did the nobles take the legion with them?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Oh no, by large, they’ve simply bled dry in the endless warfare of the last 150 years. What’s left are the ones who are mostly too tough to be killed!
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''We know there are multiple argonian variants or tribes in Black Marsh, who range in visual appearance. Are any of these other argonians types part of the Pact? Or was it just one tribe or group of Argonians that joined the Pact?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''That’s a difficult question to answer because nobody knows how many argonian tribes there are at Black Marsh, not even the Argonians! The ones that joined the Ebonheart Pact are those who had the most gain from cessation of the reign of the dunmeri slavers to the north. In other words, the tribes around Stormhold and Thorn in the northern regions of Black Marsh. Now deeper in the center of Black Marsh, as you say, the Argonians are rumored to assume many different forms, but in so far as the imperial expeditions did not manage to penetrate far beyond the outskirts of Black Marsh, few of these are known to imperial scholarships. Some of the more southerly tribes may yet joined the Ebonheart Pact, but who knows? Personally, I’ve never expected the Pact to hold together for as long as it has!
 
 
 
'''Seeker 2:''' ''The last reported emigrate from Atmora is known in history as Talos Tiber Septim in the 9th century of the 2nd era. Does this mean at the time of ESO, Atmora had yet began to freeze over completely, and there is still a rare chance of ships or communication between Atmora and Skyrim? Or do they just disregard each other entirely?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Ooooooh, trick question! Trick question are no fair! I'm sure I'm associated with Clavicus Vile in some way. Look, I don’t know who this Talon Septic person you refer to is, but so far as I know there’s been no traffic or trade between Tamriel and Atmora since the early 1st era. Maybe there’s more going on in this more or less mythical land than anyone’s guess.
 
 
 
'''Seeker X:''' ''As we all know, some of the most grand scholars are from Artaeum, part of the Summerset Isles of those Altmer. Now, I heard that it disappeared, didn't it? And where? What was it. Now, I've heard it is still ??? has reappeared, out of curiosity.'''
 
 
 
'''Phrastus:''' ''The isle of Artaeum? Oooooh, by all account ??? all right? ??? used to be, nobody know how to get to it. Those recent stories of Artaeum celebrating Ayrenn succession to the throne may be, courtly poetry, or just sheer ???, Julianos knows that the High Elves have appetite for ???. ???????''
 
 
 
'''Seeker X:''' ''Some lore texts in ESO suggest that Khajiit varieties determined by the lunar arrangement are more metaphorical than physical - an outsider is able to look at an Ohmes-raht and a Senche-raht and see them as the same. Is this the direction in which that particular bit of lore is being nudged, or is it fair to say that Senche, Alfiq and the other morphologically striking breeds are a real thing, fully sentient and may one day be represented in game?''
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Well. Let me tell you: nothing will reduce a gathering of imperial ethnographers to a pack of quarreling children quicker than the subject of Khajiiti morphology. Every scholar seems to have his own exclusive theory on that matter. So, what would I believe? I think it's probable, that in Elsweyr, the Khajiits exhibits substantial differences among their breeds, or furstocks as they call them. But that the Cat-Folk in the border towns, those who trade with Men and Mer, are quite naturally those that most resemble the other mortal races of Tamriel. This is especially true of those Khajiits who leave Elsweyr, such as these nomadic Baandari peddlers. But I think that the way in which Khajiits differ physically to the rest of us are nothing to the ways they differ mentally and mystically. Oh yes, much about the cat-folk of the south ??? be learned! When we can get to central Elsweyr, I predict that there would may be surprising revelations!''
 
 
 
'''Seeker X:''' ''Although Ayleids have traditionally been described as the offshoot of ancient Aldmer who conquered Cyrodiil specifically, and succumbed to certain forms of Padomaic influence, we see what is described as Ayleid ruins in Auridon itself, and Ayleid is occasionally used to simply mean ‘ancestral elf’. Is the distinction between Ayleids and Aldmer firmly maintained in ESO? This may seem like abject nerdery, but it is important to the self-perception of Altmer as Anuic/unchanged descendants of the Aldmer.''
 
 
 
'''Phrastus:''' ''
 
 
 
'''Seeker X:''' ''I have a question. You see, it's a long time since I have been summoned to Summerset. These High Elves don't know when to lay out the welcome mat. Did the Veiled Heritance movement get to Summerset proper, or was it purely an Auridon thing?''
 
 
 
'''Phrastus:''' ''
 
 
 
'''Seeker X:''' ''I have to ask: Do the Imga, as opposed to small imga-kin, dwell in Valenwood? And you've got huge, world-changing plans for the Lilmothiit, right?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''
 
 
 
'''Seeker X:''' ''One more time, shall we? In the upcoming DLC for Clockwork City, are they any plans to add its surrounding countryside? From what we can tell in the lore, Clockwork City may be near Tear, the capital of Great House Dres. Will we see Tear, and other never seen parts of Morrowind?''
 
 
 
'''Phrastus:''' ''
 
 
 
'''Seeker X:''' ''Skyrim is a place of many different holds. What is name? Jorunn? He is High King, it was his decision to join the Pact. How the other holds reacted? What is their opinions about the Pact, have they even joined it?''
 
 
 
'''Phrastus:''' ''
 
 
 
'''Seeker X:''' ''We know that the High Kinlords and Kinladies rule over individual city states as kings essentially with the the Aldmeri family ruling over them as the "High Kings" so to speak. But what about Kinlords and below? Do Kinlords specifically rule over towns and do they have Lords and Ladies under them? What about the Altmer military? We know of Battlereeves but are there other special ranks we haven't heard of?''
 
 
 
'''Phrastus:''' ''
 
 
 
'''Seeker X:''' ''We know that there are/have been/will be multiple towers on Tamriel: Ada-Mantia, Red Tower, White-Gold, Crystal-Like-Law, Snow Throat, Green-Sap, Orichalc & Walk-Brass. Green-Sap is said to actually be multiple walking tree-cities. I assume, of course that Falinesti (currently displaced) is one of these towers, and that Elden Root is a second, having been rooted in it's place by Anumaril's fanglement. My question, then, is how many Green-Sap towers are/were there? Was Gil-Var-Delle one of them before Molag Bal "devoured" it? It certainly seems large enough, more at the scale of Elden Root than the central trees in Cormount and Silvenar. It would also more explain why Almalexia / anyone but bosmer would care about the city's destruction.''
 
 
 
'''Phrastus:''' ''
 
 
 
'''Seeker X:''' ''Oh! Speaking of the Bosmer, the Elves of wood. I know there are a few Greenspeakers in Eyevea, a place in Reaper's March. So as I understand it, they using Pact-magic, whatever it is the Bosmer do to grow homes, bridges and even tree-statues. Is there anything someone wanting to become a Greenspeaker should know? How did you become one? And along with that, how closely tied are the spinners, the priests of Y'ffre, the namespinners
 
 
 
'''Phrastus:''' ''
 
 
 
'''Seeker X:''' ''We've enjoyed the quest involving divination by the orrery at Elden Root. But is the great orrery at Firsthold built with celestial material retrieved by the Sunbirds of Alinor still standing?''
 
 
 
'''Phrastus:''' ''
 
 
 
'''Seeker 2:''' ''All right Sage. Vanus Galerion is a lucky fellow. In spite of Tamriel's historian's attempts to departure from the Mages Guild and subsequent death (charting Tamriel's history -- there's a treacherous job for you!), not only is he alive and kicking, but he's even still the arch-mage of the Guild. He's still got some exciting times to come, so I wanted to know: Is there any chance we'll get to witness his huffy departure from the organization he founded and final climactic battle against you-know-who?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Ooooh, Galerion's huffy departure from the guild he founded already took place century ago. He merely recently resume his old title for the duration of the present crisis. As soon it is over, you can once again except him to find his responsibilities as a Guild Master, entirely to burdensome for his... hum... genius. As for his death, I have never heard he is came even close. He's a careful fellow, and I imagine that he is be among us for some time yet.
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''What year did we summoned this one from?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''583, or 2, or... I forget, I was napping.
 
 
 
'''Seeker 1 (to Seeker 2):''' ''You've summoned him from the wrong time!
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''Never mind! So there are two High Rock Kingdom that I haven't heard much lately: Farrun and Jelhanna. What are they are doing right now? Are they part of the Covenant?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Farrun and Jelhanna, Farrun and Jelhanna, hum... There are locations north of Wrothgar named similar to those you mentioned, but they are not now or ever been High Rock Kingdom. There's many Orcs out there, not Breton. Oh, I suppose that could change in the future, but that's sheer speculation.
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''Interesting, yes, I've heard that the Orcs are more active in that area. I suppose : all of that are their lands then?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Well, they certainly says so if you ask them.
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''Of course they will.
 
 
 
'''Seeker 2:''' ''Right, it's the last question, I'm going to ask about Templars, here it comes. Is there an actual 'Templar order' out there, that is the source of Templar teachings, or does the Templar simply represent an amalgamation of different teachings? There is four books in the game that would paint the origin of the Templar as a devout knight of Stendarr, and while I can see where that might fit in when the primary antagonist of the game's story is Molly-B -he must not be named- it still doesn't say whether the temple of Stendarr is responsible for the "creation" of these practices. So does this 'light magic' originate with the Stendarr priesthood, or is it simply something that they have repurposed?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''This is a subject which is undergoing scholarly discussed quite actively at present. The so-called 'Templar discipline' is rather recent and may draw from magic originally developed by the Resolute of Stendarr, in fact that does seem quite likely. But it also seem certain that the ability to use this magic has little if nothing to do with the faith of the wielder. The Resolutes -blessed their souls- seem to simply ??? an approach that can be learned by anyone with the appropriate aptitude. Yeah. That was so hard?
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''No, thank you very much.
 
 
 
'''Phrastus:''' ''I hope my answers has proven satisfactory enough that you'd be willing to send me back to Nirn?
 
 
 
'''Seeker 2:''' ''Well...oooooh?
 
 
 
'''Phrastus:''' ''I'm missing my tea cup and my afternoon nap.
 
 
 
'''Seeker 2:''' ''What do you say when you feels that you skin may be torn apart?
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''No, see: he's missing his cup of tea. You can't do that to a man that doesn't have his cup-
 
 
 
'''Phrastus:''' ''I don't think it is funny at all!
 
 
 
'''Seeker 1:''' ''But, have a nice trip. Thank you for answering our questions. Enjoy that tea and... forgive us for the pain. Bye bye!
 
 
 
'''Phrastus:''' ''Aaaaaaarrrrrrgh!
 
</poem>
 

Version actuelle datée du 11 juillet 2018 à 19:13

La Guerre daedrique est une guerre entre les différents princes daedriques et implique Tamriel. Elle débute en 2E 583 et fait suite à l'échec de la Coalescence de Molag Bal en 2E 582.

Belligérants

La « Triade » formée par Clavicus Vile, Nocturne et Méphala.

En coulisses

Quelques mois plus tard la Triade se met en branle et vise tout d'abord Azura. Trois agents des princes de la Triade, le passereau Dyzera pour Nocturne, l'herne Ghorev pour Clavicus Vile et le vargrison daedrique Kraohl la Profanatrice pour Méphala, commencent à enlever des oracles d'Azura pour aveugler la princesse daedrique. Tout d'abord le Khajiit Kanzin, puis 5 jours plus tard l'Argonien Muz-Shah. Une troisième oracle, l'Impériale Rhéa Opacarius, qui se sent elle aussi menacée, parvient à contacter le Vestige après que ce dernier lui soit apparu dans une vision.

Le Vestige accepte d'aider Rhéa, mais cette dernière finit par se faire enlever elle aussi. Avec l'aide d'Azura elle-même le Vestige parvient à libérer les trois oracles de leur prison. Ensemble ils finissent par remonter la piste des ravisseurs : un sanctuaire daedrique de Clavicus Vile situé dans les sous-sols de Mazzatun en Fangeombre. Les trois généraux daedriques sont vaincus par le Vestige. Les oracles d'Azura exécutent alors un rituel pour invoquer une prophétie. Cette prophétie annonce que la Triade va démarrer un véritable holocauste des habitants de Tamriel, et que tout démarrerait sur l'île de Vvardenfell et dans la Cité mécanique.

toto.

Quelques mois plus tard la Triade se met en branle et vise tout d'abord Azura. Trois agents des princes de la Triade, le passereau Dyzera pour Nocturne, l'herne Ghorev pour Clavicus Vile et le vargrison daedrique Kraohl la Profanatrice pour Méphala, commencent à enlever des oracles d'Azura pour aveugler la princesse daedrique. Tout d'abord le Khajiit Kanzin, puis 5 jours plus tard l'Argonien Muz-Shah. Une troisième oracle, l'Impériale Rhéa Opacarius, qui se sent elle aussi menacée, parvient à contacter le Vestige après que ce dernier lui soit apparu dans une vision.

Le Vestige accepte d'aider Rhéa, mais cette dernière finit par se faire enlever elle aussi. Avec l'aide d'Azura elle-même le Vestige parvient à libérer les trois oracles de leur prison. Ensemble ils finissent par remonter la piste des ravisseurs : un sanctuaire daedrique de Clavicus Vile situé dans les sous-sols de Mazzatun en Fangeombre. Les trois généraux daedriques sont vaincus par le Vestige. Les oracles d'Azura exécutent alors un rituel pour invoquer une prophétie. Cette prophétie annonce que la Triade va démarrer un véritable holocauste des habitants de Tamriel, et que tout démarrerait sur l'île de Vvardenfell et dans la Cité mécanique.

Quelques mois plus tard la Triade se met en branle et vise tout d'abord Azura. Trois agents des princes de la Triade, le passereau Dyzera pour Nocturne, l'herne Ghorev pour Clavicus Vile et le vargrison daedrique Kraohl la Profanatrice pour Méphala, commencent à enlever des oracles d'Azura pour aveugler la princesse daedrique. Tout d'abord le Khajiit Kanzin, puis 5 jours plus tard l'Argonien Muz-Shah. Une troisième oracle, l'Impériale Rhéa Opacarius, qui se sent elle aussi menacée, parvient à contacter le Vestige après que ce dernier lui soit apparu dans une vision.

Le Vestige accepte d'aider Rhéa, mais cette dernière finit par se faire enlever elle aussi. Avec l'aide d'Azura elle-même le Vestige parvient à libérer les trois oracles de leur prison. Ensemble ils finissent par remonter la piste des ravisseurs : un sanctuaire daedrique de Clavicus Vile situé dans les sous-sols de Mazzatun en Fangeombre. Les trois généraux daedriques sont vaincus par le Vestige. Les oracles d'Azura exécutent alors un rituel pour invoquer une prophétie. Cette prophétie annonce que la Triade va démarrer un véritable holocauste des habitants de Tamriel, et que tout démarrerait sur l'île de Vvardenfell et dans la Cité mécanique.

Déroulement des évènements

Signes précurseurs

Molag Bal

Le premier à prévoir ce conflit n'est autre que Molag Bal, lorsqu'il est vaincu par le Vestige, il lui dit ceci :

Pour le moment, votre monde est épargné, mais mon grand plan se met tout juste en place. Parfait. Votre pouvoir sera utile dans les conflits à venir. Vous avez une alliée puissante. Saviez-vous qu'elle vous amènerait ici ? Je me demande quel autre rôle elle jouera dans cette grande farce cosmique… Les sombres machinations d'Oblivion sont plus complexes que tout ce que vos sens mortels pourraient comprendre. Vous vous êtes fait un grand et terrible ennemi, aujourd'hui. Votre monde aurait eu plus de chance si la Coalescence s'était effectuée. Si vous aviez courbé la tête et accepté une servitude éternelle je vous aurais protégé. Il existe de bien pires maîtres que moi. Bien pires…Molag Bal, 2E 582

Les Parchemins des Anciens

Quelques mois plus tard, le spectre de Varen Aquilarios, prêtre de la Phalène et ancien compagnon du Vestige, apparaît à ce dernier et lui annonce la venue prochaine de la guerre daedrique :

Je viens vous avertir, champion. Oblivion s'agite. De grandes et terribles machinations ont débuté. Tamriel est une fois de plus en danger. Vous avez un rôle à jouer dans les événements à venir. Une grande guerre va se produire. Une guerre entre les forces d'Oblivion. Les princes Daedra choisissent leur camp. Le grand trompeur, la Semeuse de discorde et le Père des ténèbres ourdissent un grand complot. Soyez prêt. Prenez garde aux signes. La guerre débutera lorsque les portes de la cité perdue de Sotha Sil seront rouvertes. Comme les Parchemins le prédisent. Il en sera ainsi.Varen Aquilarios, 2E 583

La prophétie perdue d'Azura

Quelques mois plus tard la Triade se met en branle et vise tout d'abord Azura. Trois agents des princes de la Triade, le passereau Dyzera pour Nocturne, l'herne Ghorev pour Clavicus Vile et le vargrison daedrique Kraohl la Profanatrice pour Méphala, commencent à enlever des oracles d'Azura pour aveugler la princesse daedrique. Tout d'abord le Khajiit Kanzin, puis 5 jours plus tard l'Argonien Muz-Shah. Une troisième oracle, l'Impériale Rhéa Opacarius, qui se sent elle aussi menacée, parvient à contacter le Vestige après que ce dernier lui soit apparu dans une vision.

Le Vestige accepte d'aider Rhéa, mais cette dernière finit par se faire enlever elle aussi. Avec l'aide d'Azura elle-même le Vestige parvient à libérer les trois oracles de leur prison. Ensemble ils finissent par remonter la piste des ravisseurs : un sanctuaire daedrique de Clavicus Vile situé dans les sous-sols de Mazzatun en Fangeombre. Les trois généraux daedriques sont vaincus par le Vestige. Les oracles d'Azura exécutent alors un rituel pour invoquer une prophétie. Cette prophétie annonce que la Triade va démarrer un véritable holocauste des habitants de Tamriel, et que tout démarrerait sur l'île de Vvardenfell et dans la Cité mécanique.

L'Obscuros Psijique